Què és EDUbosc?

Plataforma educativa forestal on-line

La plataforma educativa forestal EDUbosc és un espai de trobada entre les diferents entitats dedicades a la formació vinculada a la gestió dels recursos naturals i els usuaris. A banda de donar a conèixer la realitat dels boscos de Catalunya i els beneficis de la gestió forestal a les escoles i el públic en general, EDUbosc es presenta com un espai de referència per a la divulgació i formació, al conjunt de tota la societat, d’aspectes relacionats amb la biodiversitat, el patrimoni natural i els serveis ambientals dels ecosistemes, la gestió dels espais naturals, la sensibilització en matèria d’energies renovables, així com d’aspectes relacionats amb l’aigua i el canvi climàtic. Tot això des del punt de vista del bosc i la seva gestió.

Conèixer la realitat que ens envolta és una bona manera de comprendre-la i, en conseqüència, aprendre a respectar-la.

Catalunya és un país de boscos; el 60% de la seva superfície està ocupada per terrenys forestals i d’aquests la meitat són boscos, la majoria dels quals (un 80%) són privats. La conservació i millora d’aquests espais requereix de la dedicació i esforç de milers de propietaris-silvicultors i professionals que, gràcies a la seva feina, fan possible que aquest patrimoni, del que tots en gaudim, passi de generació en generació. Això és la base del que coneixem com a Gestió Forestal Sostenible.

La plataforma educativa forestal s’emmarca dins la iniciativa Estimo el bosc orientada a divulgar i donar a conèixer la realitat forestal a les escoles i al públic en general i compta amb el suport de la Fundació Catalunya-La Pedrera.