Apropem el bosc a l'aula

> Guia per a l'alumnat

Guia per a l'educador/a

El camí que es considera més encertat per poder ampliar el coneixement del bosc i la seva gestió, i conscienciar sobre el respecte cap aquest entorn com a bé comú i com a propietat privada alhora, és a través de les Escoles ja que és a l’edat escolar on s’està més receptiu i és més fàcil introduir nous conceptes i aportar sensibilització cap als boscos.

Per això la Fundació Boscos, en col·laboració amb el Departament de Medi Ambient i Habitatge i el Departament d’Educació de la Generalitat, va elaborar l’any 2007 un primer esquema d’unitats didàctiques i una proposta de material didàctic tenint en compte el currículum educatiu de cada cicle i les línies de treball marcades pel programa d’Educació Ambiental del Departament d’Educació.

EDUbosc a l’escola pretén completar els programes d’educació propis de cada cicle escolar amb material didàctic que aporti coneixement i sensibilització cap als boscos i el medi natural, fomenti la participació de l’alumne i incentivi l’ús de les noves TIC.

El primer material didàctic desenvolupat per la Fundació Boscos està adreçat principalment a l’alumnat de 8 a 10 anys (cicle mitjà) i consta de 12 activitats.

Edubosc per al cicle mitjà

L’EDUbosc per al cicle mitjà comprèn dos documents: el primer és una guia per a l’alumnat que consisteix en dotze activitats per a la sensibilització forestal dirigides principalment a l’alumnat d’entre 8 i 10 anys. El segon document conté una guia per a l’educador/a.

Ambdós documents, que tenen com a marc de fons la gestió forestal sostenible, tracten temes com la multifuncionalitat del bosc; la relació del bosc amb l’aigua; els principals productes del bosc; la prevenció del risc d’incendis; i la titularitat dels boscos. EDUbosc és un projecte de la Fundació Boscos i per a l’edició d’aquest material es va comptar amb el suport del Departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat de Catalunya.